Сонати і партити Сонати і партити для скрипки соло

Сонати і партити

  • 21

  • Березня 2015

  • 15:00

  • Субота
Сонати і партити для скрипки соло

Ігор Завгородній – скрипка

Ірина Гінтова – скрипка

    • Вартість квитків
    • грн
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

    Інформація за телефоном — 096 0 200 400

Ready. Steady. BACH! Бах Маратон. Львів 2015

Шість творів І. С. Баха (три сонати і три партити), що презентуватимуться в рамках "Бах Маратону", створені композитором у Кетенський період. Цикл сонат і партит організований так, що спочатку за порядком розташовується соната, за нею – партита; потім знову слідує соната.

Перші повільні частини двох перших сольних сонат – натхненно-патетичні монологи. Їх мелодика декламаційного - речитативного складу, що звучить у вільному метрі, ритмічно мінлива, сповнена драматизму, причому глибина звучання наближається до органної. Другі частини сонат композитор писав, засвоюючи досвід італійської школи і спираючись на традицію старонімецької скрипкової техніки. Адже це справжнє диво мистецтва – яскрава індивідуальна фуга для скрипки без супроводу. Треті частини мають ліричне спрямування. Так, в центрі сонатного циклу об'єктивна логіка фуги і емоційність суб'єктивно-ліричного Andante втілюють своєрідний контраст. Фінал сонат сприймається як образ енергійного руху, як натиск звукової маси, стрімкий. 

Скрипкові партити помітно відрізняються від клавірних сюїт. Перша партита сі мінор містить вільну й динамічну гру бахівських мелодичних хвиль. До її складу входять барокові танці, серед яких – алеманда, куранта, сарабанда й бурре. Кожна п'єса вражає серйозністю і стриманою енергією, що досягає кульмінації у фінальному бурре. У партиті ре мінор жанрово-композиційне рішення ще більш незвично. Алеманда, куранта, сарабанда і жига перетворюються в мініатюрно-циклічну прелюдію до чакони.

Шість сонат і партит для скрипки соло – один з найвищих проявів бахівського генія й приклад технічно складних, віртуозних завдань для виконавця. Присутність на концерті, де твориться скрипкова музична історія – велика приємність для слухача.