Три сонати Три сонати для віоли да гамба та клавіру

Три сонати

  • 21

  • Березня 2015

  • 18:30

  • Субота
Три сонати для віоли да гамба та клавіру

Ярослав Мигаль – віолончель

Ганна Іванюшенко – клавесин

    • Вартість квитків
    • грн
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

    Інформація за телефоном — 096 0 200 400

Львівська національна галерея ім. Б. Возницького (Палац Потоцьких, вул. Коперника, 15)
Ready. Steady. BACH! Бах Маратон. Львів 2015

Три сонати Баха для віоли да гамба і клавесину, ймовірно, з’явилися у Кетенський період життя композитора. Вони були написані саме тоді,коли маестро як капельмейстер ("директор камерної музики") був відповідальний за інструментальну музику при дворі принца Кетенського. Й.С. Бах мав у своєму розпорядженні невеликий, проте дуже яскравий ансамбль музикантів. Необхідно додати, що поряд із Сонатами для віоли да гамба та клавіру були написані не менш відомі та вартісні твори барокового генія – I том "Добре Темперованого клавіру", "Хроматична фантазія і фуга" ре мінор, Англійські та Французькі сюїти, шість сонат для скрипки соло, Бранденбурзькі концерти. Хто зна, чи з’явилися б такого розмаху твори саме у цей період, якби при дворі був орган? Увага поліфоніста, що раніше була прикута до органної музики, переміщується на клавірну, цю відносно нову сферу світського мистецтва.

Перша з трьох сонат для віоли да гамба і клавесину вважається переробкою старої версії. Це – версія сонати для двох флейт і клавесину, яка, можливо, була написана раніше. Друга і третя створювались власне для самого інструменту віоли да гамба. У чотиричастинній Соль мажорній сонаті композитор використовує новий галантний стиль, інструменти вступають у так званий поліфонічний монолог.

Соната Ре мажор є найбільш віртуозною із трьох сонат, клавесин тут виступає рівноправним інструментом поряд із віолою да гамба. Чотиричастинний цикл відкриває Адажіо, це – свого роду мелодичне аріозо, що стає об’єднуючим фактором між цими двома тембрами. Після Адажіо слідує Аллегро, й саме воно повниться яскравими й пульсуючими ритмами. Третя частина, Анданте – сициліана. Остання частина дає можливість показати можливості сольного клавірного музикування.

Соната соль мінор відрізняється від двох інших сонат тим, що вона має три частини, подібно формі Італійського концерту. З самого початку супровід клавесину нагадує оркестрову фактуру одного із Бранденбурзьких концертів. Це й не дивно, адже поряд із сонатами композитор працював ще й над знаменитими концертами. У наступній частині – Адажіо Бах використовує потенціал віоли да гамби, а саме м’якість її тембру. У фінальному Аллегро композитор дає можливість сповна показати можливості двох інструментів.

Можливість відвідати масштабне дійство та доторкнутися до високої музики пропонує слухачам "Бах Маратон".