Оксана Рапіта запрошує... Оксана Рапіта запрошує...

Оксана Рапіта запрошує...

  • 28

  • Листопада 2014

  • 19:00

  • П'ятниця

Оксана Рапіта – фортепіано

Академічний симфонічний оркестр Львівської філармонії

Ілля Ступель – головний диригент та художній керівник

  • Концертний зал ім. С. Людкевича
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

    Інформація за телефоном — 096 0 200 400

Лауреатка Республіканського конкурсу імені Миколи Лисенка, заслужена артистка України піаністка Оксана Рапіта до 30-річчя творчої діяльності запрошує на концерт з творів-«емблем» музичного романтизму.

Концерт для фортепіано з оркестром №1 Петра Чайковського — надзвичайно віртуозний і яскравий зразок цього жанру. Для цього концерту характерною є пишна, багата мелодика, сповнена щирості і навіть легкого відтінку наївності, партія соліста -вимоглива і віртуозна, драматична. Цікавою особливістю концерту є й те, що основна тема його третьої, фінальної частини — це не що інше, як українська народна пісня «Вийди, вийди, Іванку», а у першій частині Чайковський використовує мелодію, яку він почув у селі поблизу Києва у виконанні сліпця-лірника. Кожен піаніст вважає своїм обов'язком мати у репертуарі фортепіанний концерт Чайковського.

Сюїта «Картинки з виставки» російського композитора Модеста Мусоргського належить до найвідоміших і найвиконуваніших творів класичної музики; ба більше — існує безліч аранжацій цього твору — від геніальної оркестрової версії Моріса Равеля до progressive-rock-інтерпретації тріо Emerson, Lake & Palmer у 1970-х. І не дивно, адже Мусоргський писав «Картинки» з величезним натхненням, в якому був змішаний сум у зв'язку зі смертю друга, маляра й архітектора Віктора Гартмана, і водночас — захоплення від виставки його картин, яку уже після смерті Гартмана організував Володимир Стасов. «Картинки» Мусоргського складаються із 10 частин, які мають назви, що пов'язані з картинами («Гном», «Старий замок», тощо), а також вступної (мабуть, найвідомішої) частини під назвою «Прогулянка». Окрім того, тема «Прогулянки» повертається в сюїті ще декілька разів як інтермедія між частинами — вона символізує крокування від однієї картини до іншої.

Симфонічна увертюра «Байка» польського композитора Станіслава Монюшка, якою концерт власне розпочинатиметься, не є «музичною переповідкою» якоїсь конкретної історії чи легенди; натомість композитор показує елемент «казковості» і фантастики, яка може мати місце в казках і легендах, і музика якраз і виблискує яскравими, хоч і абстрактними, казково-фантастичними і завжди добрими образами.