Зимові вечори Collegium Musicum 2014-12-24 19:00

Зимові вечори Collegium Musicum

  • 24

  • Грудня 2014

  • 19:00

  • Середа
2014-12-24 19:00

Орест Смовж, скрипка (Україна-Сінгапур)
Дмитро Чоні, фортепіано (Київ)
Анастасія Друзюк, вокал (Київ)
Камерний оркестр Collegium Musicum
Іван Остапович – диригент

  • Концертний зал ім. С. Людкевича
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

    Інформація за телефоном — 096 0 200 400

Концерт для скрипки з оркестром № 1 сі-бемоль мажор Вольфганг Амадей Моцарт ймовірно створив у 19-річному віці. Cтрімка основна тема першої частини сповнена брильянтності та вишуканості, довершену палітру оркестрового звучання у стриманій класичній манері доповнює звучання скрипки. Друга частина Adagio ніби занурює нас у іншу атмосферу – це ліричний центр усього твору, сповнений певної граційності, що притаманна музиці Моцарта. Остання частина Presto вимагає від виконавців досить високого рівня віртуозності. 

Твір, котрий звучатиме наступним - «Траурна музика» німецького композитора-неокласика Пауля Хіндеміта. Далекого 1936-го Пауль Хіндеміт перебував у Лондоні з нагоди виконання концерту на Бі-Бі-Сі, коли його спіткала звістка про смерть короля Георга V. Композитор усамітнився і всього за кілька годин написав «Траурну музику» для альта і струнного оркестру. Уявімо тільки: минув лише один день після смерті короля, проте «Траурна музика» була виконана самим Хіндемітом і передана по радіо Бі-Бі-Сі. Твір складається із чотирьох частин. Композитор зачаровує будь-якого слухача ніжними і зворушливими звуками струнних. Соло альта злітає над усіма іншими інструментами й оплакує померлого. У цьому творі композитор відмовився від вишуканої віртуозності і намагався у звукозображальній манері втілити внутрішню медитацію. Четверта частина твору є свого роду найвищою точкою всього циклу. Адже саме тут Хіндеміт використав сакральний жанр - хорал «Перед тобою стою я».

Наостанок прозвучать обробки народних пісень знаного українського композитора Бориса Лятошинського. Поліфонічні принципи обробок композитора розвивають традиції, котрі свого часу були закладені Миколою Леонтовичем. Добре помітною рисою у стилістиці написання цих обробок є симфонізм. Саме він спричиняє появу безперервності інтонаційного розгортання тематизму з єдиного зерна, помітним є вільне володіння контрапунктом, емоційність, глибина почуттів та виразність.

Завітайте на концерт «Зимові вечори Collegium Musicum» та складіть барвисту мозаїку різнопланових творів композиторів, що представляють різні епохи. Адже забарвлені у зимові вітражі, ці музичні кристалики утворюють цілісну композицію, наповнену сенсом та глибиною.