Героїчна 2015-12-18 19:00

Героїчна

  • 18

  • Грудня 2015

  • 19:00

  • П'ятниця
  • Концертний зал ім. С. Людкевича
    • Вартість квитків
    • 40, 60, 80, 100, 120

    • грн
    • КВИТОК
  • Абонементи дійсні
  • Квитки продаються у касі філармонії щоденно 11:00 — 19:00

    Каса: (032) 235-89-46

    Інформація за телефоном — 096 0 200 400

Партнер чистого звуку

 

Твори, які Бетховен завершив впродовж 1803-1805 рр., високо підіймаються над всім, що було створено композитором в попередній період.  На третьому вечорі із циклу «Музичні вечори Бетховена» слухач матиме змогу відкрити для себе вершини цього періоду -  Увертюру  «Коріолан»,  Концерт для фортепіано № 4 соль мажор, ор. 58, Симфонія № 3 «Героїчна» ор. 53.  Саме цими творами відкривається велична панорама музичного мистецтва XIX ст.

Тема увертюри «Коріолан» – дуже сильно резонує з нашим часом, з подіями в Україні. Навіть більше, більш актуального і болісного тексту сьогодні знайти складно. Це історія про те, наскільки потрібен герой, який повернувся з війни. З героями некомфортно, герої незручні, у мирному житті герої не потрібні… А чому вони не потрібні? З одного боку, герої можуть захищати. А коли спокій? Тоді навіщо вони? Тоді вони руйнують спокій…».

За увертюрою «Коріолан» встановилася характеристика «музики гніву» (так її, мабуть, визначав і сам Бетховен, якщо судити по «Розмовному зошиту»). В основі твору  – життєпис давньоримського вождя Гая Марція Коріолана зі змалюванням політичних інтриг та бунту народу проти свого лідера.  Музичну палітру увертюри  утворюють поєднання тембрів акустичних інструментів та електроніки, академічної та народної манер співу, складних гармоній та сучасних драйвових ритмів. Бетховен використовує досягнення зрілого класичного симфонізму і веде далі – в область симфонізму другої половини XIX ст.

Концерт № 4 Бетховена, на відміну від увертюри, витриманий переважно у світлих, життєрадісних тонах. Це яскравий взірець класицизму. У першій і третій частинах концерту переважають клавірні інтерпретації основної фортепіанної партії, що не скажеш про м’який мелодизм «піаністичної» другої — божественної по красі. Саме письмо Четвертого концерту Л. ван Бетховена і мова зовсім не подібні до інших концертів! Якщо музикант не обізнаний в Бетховенівській музиці, то  він не спроможний зрозуміти пережитого майстром в Четвертому концерті. Починається концерт словами молитви, де в цілому творі Бетховен сповідається про своє важке життя. Дві частини розповідають про різний період  життя композитора, де він не перестає дивувати своєю фантазією і справжньою любовною теплотою! Фінал яскравий, веселий, життєрадісний, танцювальний - знак примирення! Дуже теплий і райдужний Людвіг Ван Бетховен в цьому крнцерті! Слухаючи цей концерт, забуваєш про час, лише живеш з композитором уцій надзвичайній музиці.

На завершення концерту прозвучить один із наймонументальніших творів–Симфонія № 3 «Героїчна». Починаючи з останніх місяців 1802 і до весни 1804 року, творчі думки композитора всеціло були зайняті цією роботою.

Твір відкриває нову еру симфонічної музики XIX ст. Найперше вона відрізняється від всіх минулих творів такого роду своїми масштабами. Це грандіозне творіння переважає над всіма відомими до того часу симфоніями не тільки своїми розмірами, а й кількістю тем, багатообразністю епізодів, складними зв’язками, а головне величністю виражених ідей. Цей твір захоплює багатством думок і почуттів, могутніх поривів і вольових імпульсів. 

Для виконання об’єднаються Академічний молодіжний симфонічний оркестр «INSO-Львів» під диригуванням німецького маестро Георга Майса та піаністка Етелла Чуприк. 

Піаністка Етелла Чуприк та диригент Георг Майс  грали разом декілька разів в Уберлінгкні, де виконували Брамса 2-й концерт з оркестром. За словами піаністки, у неї залишилися лише гарні враження про ці концерти та чудового диригента, а можливість нової співпраці та виконання музики Бетховена дуже тішить виконавицю.